V letošním roce bude Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) pokračovat v celkové rekonstrukci Nuselského mostu. V roce 2013 proběhla oprava středního dělícího pasu a výměna stožárů veřejného osvětlení. Letos má TSK v plánu provést instalaci nová izolace mostovky a nový povrch vozovky ve středních a rychlých jízdních pruzích v obou směrech.
„Celková rekonstrukce Nuselského mostu je plánována s výhledem kompletního dokončení v roce 2016. Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních cest, kterou Praha má, proto celou rekonstrukci rozdělujeme do více etap, abychom zachovali maximální možnou průjezdnost,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.
V 1. etapě bude uzavřen levý a střední jízdní pruh ve směru do centra, doprava ve směru z centra bude vedena ve dvou jízdních pruzích, doprava do centra bude vedena v 1 jízdním pruhu ve svém jízdním pase a v 1 jízdním pruhu v protisměru. (termín: 2.5. – 29.6.2014)
Ve 2. etapě bude uzavírka levého a středního jízdního pruhu ve směru z centra, doprava ve směru do centra je vedena ve dvou jízdních pruzích, doprava z centra bude vedena v 1 jízdním pruhu ve svém jízdním pase a v 1 jízdním pruhu v protisměru. (termín: 30.6. – 28.8.2014)
„Po celou dobu rekonstrukce budou vždy zachovány minimálně dva jízdní pruhy pro oba směry,“ dodal Pivec.
Termíny:
1. etapa: 2.5. – 29.6.2014
2. etapa: 30.6. – 28.8.2014
V předstihu od 29. 4. – 30. 4. 2014 bude uzavírka levých jízdních pruhů v úseku Táborská – Lounských z důvodu výstavby přejezdů.
Demontáž přejezdu se bude realizovat v termínu 29.8. – 30.8.2014.
Více o Nuselském mostě:
Most byl dostavěn roku 1973.
Délka: 485 metrů
Šířka: 26,5 m
Konstrukce: železobetonová rámová konstrukce a čtyři pilíře
Průměrná výška: 42,5 m nad údolím
Tloušťka stěn: od 30 do 110 cm.
Uvnitř se nachází tubus metra, který má lichoběžníkový průřez a výšku téměř 6,5 m.