Lanový most na Jižní spojce slouží motoristům v plném rozsahu, k dispozici tedy mají bez jakéhokoliv omezení tři jízdní pruhy v obou směrech. Technická správa komunikací hl. m. Prahy v srpnu loňského roku při běžné opravě vozovky odhalila pokles koncového příčníku mostu. TSK tuto závadu v rekordním čase opravila a pak přistoupila k rozsáhlé rekonstrukci mostu. „V jejím průběhu jsme nainstalovali nové železobetonové římsy s novým systémem ukotvení. Nový je také systém odvodnění. A most získal i nové protihlukové stěny, které výrazně přispějí ke snížení hluku v nejbližším okolí,“ vypočítal mluvčí TSK Tomáš Mrázek. „V tuto chvíli je most zcela bezpečný pro provoz, který na něm probíhá,“ zdůraznil Mrázek. Náklady na rekonstrukci Lanového mostu, které přesáhly 120 miliónů korun, hradí Státní fond dopravní infrastruktury. Práce provedla akciová společnost SMP Praha. Lanový most, který byl uveden do provozu v roce 1997, přemosťuje železniční trať Praha- České Budějovice a seřaďovací nádraží Praha – Strašnice a je součástí Městského okruhu.