Přes šest desítek omezení, při nichž byly uzavřené celé oblasti, jednotlivé komunikace či jejich části, znepříjemňovaly život Pražanů v průběhu povodní. Většina z nich byla vyčištěna, opravena a otevřena v rekordní době. Na některých komunikacích bylo poškození rozsáhlejší a jejich definitivní opravy poběží po celý letošní rok.
Celkové náklady na odstraňování škod po povodni v režii Technické správy komunikací hl. m. Prahy dosáhly 183 225 tisíc korun. Například jen mimořádné čištění přišlo na více než deset miliónů korun. Okamžité opravy na 66 miliónů a rekonstrukce většího rozsahu na necelých sto miliónů korun.
Díky včasné reakci zaměstnanců TSK a spolupracujících specializovaných společností se povedlo škody zmírnit. Například byly preventivně vyjmuty elektronické desky z řadičů SSZ na dvaceti křižovatkách ohrožených zatopením vodou. Stejně tak bylo před příchodem hlavní povodňové vlny odvezeno zařízení dispečinku Těšnovského tunelu.
Informační tabule splnily svoji roli
Velmi pozitivní roli sehrály při povodních informační tabule, které TSK uvedla do provozu jen několik týdnů před velkou vodou. Pro motoristy se staly v průběhu povodní zdrojem aktuálních zpráv a mnoha řidičům usnadnily orientaci v postižených oblastech. Jen v hlavním městě Praze se na tabulích zobrazilo přes 250 mimořádných událostí. Dopravní informační centrum Praha, které dodává informace na tabule v metropoli, úzce spolupracovalo s Národním dopravním informačním centrem. „S národním centrem jsme si předávali informace, využívali vzájemně svá zařízení tak, aby motoristé byli, co nejvíce a co nejaktuálněji informováni,“ uvedl šéf Technické správy komunikací hl. m. Prahy Ladislav Pivec.
Na pražských tabulích se například objevovaly informace o omezení na dálnici D8 ve směru na Ústí nad Labem, kde byl přerušen provoz nákladních vozidel nad 12 tun. Naopak tabule na dálnici D8 přinášely zprávy o uzavírce části Liberecké ulice či omezení na mostu Barikádníků. Dálniční tabule také zprostředkovaly zprávy o uzavření a omezení provozu na Strakonické ulici.
Nejvíce poškozena byla Trojská lávka
Celkem bylo v době povodňového ohrožení sledováno 152 mostů. Po opadnutí zvýšené hladiny toků bylo nutno u 58 objektů provést opakované zhodnocení jejich stavu a zjištění způsobených škod. Potápěčský průzkum stavu zdiva a ochranných záhozů pilířů byl proveden u 14 vltavských mostů. Nejvíce byla na Vltavě poškozena lávka v Troji, kde po nezbytné opravě zábradlí je nařízen zostřený diagnostický průzkum zaměřený na ochranu pevné výztuže s vazbou na její smáčení vodou s následnou korozí.
Speciální pozornost byla věnována Karlovu mostu. Na základě pozitivních zkušeností z povodně v roce 2002, byl i při povodňovém stavu v roce 2013 v období největšího ohrožení Karlův most uzavřen pro veřejnost a na mostovce byl v pohotovosti stavební stroj, který usměrňoval velká plovoucí břemena, aby plynule proplouvala mostními otvory.
Velké opravy vyvolané povodněmi
K Přehradám
Zahájení stavby: 18. 6. 2013
Termín dokončení stavby: 23. 7. 2013
Na Staré
Zahájení přípravy: 28. 6. 2013
Předpoklad realizace: II. – IV. Q 2014
Práčská
Zahájení stavby: 1. 7. 2013
Termín dokončení stavby: 30. 10. 2013
Papírenská
Zahájení stavby: 08 – 09/2013
Termín dokončení stavby: 09/2013
Rašínovo nábřeží
Zahájení stavby: 16. 6. 2013
Termín dokončení stavby: 08/2013
K Zadní Kopanině
Zahájení stavby: 06/2013
Termín dokončení stavby: 08/2013
K Horkám
Zahájení stavby: 2. 9. 2013
Termín dokončení stavby: 10/2013
Kozinovo náměstí
Zahájení stavby: 1. 8. 2013
Termín dokončení stavby: 30. 9. 2013
Mlékárenská - most
Zahájení stavby: 2. 8. 2013
Termín dokončení stavby: 10/2013