Kulaté výročí slaví Letenský tunel, motoristům slouží již šedesát let. Do provozu byl uveden 26. září 1953 a jeho výstavba trvala čtyři roky.
Tunel je dlouhý 423,3 metrů, výjezdová rampa je dlouhá 160 metrů. Letenský tunel má pouze jeden obousměrný tubus, který je esovitě prohnutý dvěma protioblouky (dolní má poloměr 100 metrů a horní 168,8 metrů), výškový rozdíl mezi oběma konci tunelu je 33 metrů.
Na jihu na tunel navazuje Štefánikův most a nábřežní komunikace nábřeží Edvarda Beneše a nábřeží Kapitána Jaroše. V letech 2002 a 2003 prošel tunel a jeho technologické vybavení kompletní rekonstrukcí. Dohled nad tunelem a technologickým stavem zařízení se přesunul na centrální dopravní a technologický dispečink. Původní dlážděná vozovka například byla vyměněna za asfaltovou a rovněž byla postavena druhá větrací šachta. V roce 2012 byl rekonstruován jižní portál tunelu.
TSK hl. m. Prahy spravuje kromě Letenského tunelu také tunel Mrázovka, Strahovský, Zlíchovský, Těšnovský, Vyšehradský a Žižkovský tunel pro pěší a cyklisty.