Tisková prohlášení - seznam

O TÝDEN DŘÍVE SKONČILA DRUHÁ ETAPA ROZŠÍŘENÍ STRAKONICKÉ, PRAHA ZÍSKALA NEJDELŠÍ BUSPRUH

Praha 23. listopadu 2022 – S týdenním předstihem končí stavební práce na Strakonické. Komunikace byla dnes po jedenácté hodině uvedena do plného provozu bez dopravního omezení.  Technická správa komunikací (TSK) zde dokončila další etapu rozšíření komunikace, tentokrát v úseku od nadjezdu mimoúrovňové křižovatky ulice Mezichuchelská po autobusovou zastávku Malá Chuchle. Zhotovitelem stavebních prací byla společnost PORR.

 

Stavební práce začaly 27. července 2022 a původně plánovaný termín dokončení stavby byl 30. listopadu 2022. „Navázali jsme zde na úspěšné rozšíření Strakonické ulice v úseku od zastávky Dostihová po Barrandovský most, které jsme dokončili v polovině května tohoto roku s dvouměsíčním předstihem před zahájením rekonstrukce Barrandovského mostu,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a dodává: „Dnešním dnem otevíráme nejdelší BUS pruh v Praze o délce 5,7 km bez přerušení. Jedná se o jeden z největších projektů podpory autobusové dopravy, který kdy byl v metropoli realizován. Vytíženou výpadovku čeká celkově plynulejší doprava, řidiči aut budou mít více místa ve dvou komfortních jízdních pruzích s novým povrchem.“

Cílem bylo zajistit i v tomto úseku Strakonické průběžný pruh vyhrazený pro autobusy a složky IZS a řidičům aut poskytnout dva plnohodnotné jízdní pruhy pro lepší komfort a plynulost jízdy.


Po Strakonické jezdí 17 autobusových linek PID, z čehož jsou 4 MHD a 13 příměstských. Mezi 7 a 8 hodinou projede ve směru do centra 63 autobusových spoj. V ranní špičce mezi 6 a 10 hodinou zde ve směru do centra využije tyto autobusy cca 7 000 cestujících. Právě dokončená opatření pomůžou i 31 tisícům aut, která tudy denně projedou. Rozšířené jízdní pruhy poskytnou lepší komfort a díky BUS pruhu se v nich také uvolní kapacita.

„Rád bych poděkoval zhotoviteli za skvěle odvedenou práci, celkové zkrácení harmonogramu a vysokou kvalitu odvedeného díla,“ řekl Josef Richtr, náměstek generálního ředitele TSK a dodává; „Součástí řešení byla i úprava připojení objektu loděnice ČVUT na ulici Strakonická a zajištění možnosti výjezdu od loděnice. Během úprav v místě rozšíření byla vybudována opěrná zeď, došlo k přeložce inženýrských sítí, v odstavném pruhu byla vybudována nová konstrukce vozovky a uloženy nové žulové obruby. V celém úseku pak byl položen nový povrch ve všech jízdních pruzích a nové vodorovné dopravní značení.“