Tisková prohlášení - seznam

Začíná 4. etapa rekonstrukce Barrandovského mostu – proč zůstává uzavřená rampa ze Strakonické?

Od pondělí 19. srpna vstupuje rekonstrukce Barrandovského mostu do své čtvrté etapy. Řidiče čekají podobná dopravní omezení jako v předchozí etapě. Největším omezením zůstává úplné uzavření nájezdu na most od ulice Strakonická, který byl uzavřen i v 1. a 3. etapě. Na most tak nebude možné tímto směrem najet, ale variant náhradní trasy je hned několik. Uzavření rampy ze Strakonické je i nadále klíčové opatření pro zachování plynulosti dopravy na Městském okruhu.

Proč zůstává rampa ze Strakonické dále uzavřená?

Důvodem pro setrvání uzavírky rampy ze Strakonické ulice je optimalizace dopravního toku v celé navazující oblasti a zajištění bezpečného průjezdu přes Barrandovský most. Podrobná analýza dopravních modelů ukázala, že právě toto řešení přináší nejmenší zátěž pro ostatní komunikace a umožňuje hladší průjezd přes Barrandovský most. V případě neuzavření strakonické rampy hrozí výrazné snížení propustnosti rampy K Barrandovu a komunikace Dobříšská ve směru z centra, což může mít negativní vliv na provozuschopnost tunelových komplexů Městského okruhu a navýšení doby denních regulací vjezdů do tunelů. Dopravní komplikace by se pak přenášely do severní a západní části města (Patočkova, Svatovítská, V Holešovičkách, …).

Co 4. etapa znamená pro řidiče?

  • Omezený počet jízdních pruhů: Na mostě bude k dispozici méně jízdních pruhů. V každém směru budou místo původních čtyř pruhů k dispozici pouze tři, z nichž jeden z pruhů od Jižní spojky na Smíchov bude převeden do protisměru na již opravenou jižní polovinu Barrandovského mostu.
  • Uzavřený nájezd: Řidiči jedoucí ze Strakonické ulice na Barrandovský most budou muset využít alternativních tras.  Jednou z nich je vratná rampa, která vznikla u Lihovaru a využívala se i v předchozích etapách. Řidiči jedoucí z Chuchle na Barrandovský most pojedou nejdříve rovně pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a těsně před ní se otočí po rampě zpět do směru přes Vltavu.
  • Další doporučené objízdné trasy: Doporučujeme sledovat aktuální dopravní informace a využít vyznačených objízdných tras. Pro vzdálenější cíle doporučujeme využít především část Pražského okruhu a sjezdem Písnice dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra. V rámci 4. etapy rekonstrukce Barrandovského mostu došlo kromě samotné přípravy prací i ke vzájemné koordinaci s omezením na Pražském okruhu (D0).
  • Dálniční známka: Řidiči nemusí mít dálniční známku v úseku od křížení Strakonická – Pražský okruh k nájezdu na D1 u Modletic – pouze ale ve směru na D1. V opačném směru od D1 ke Strakonické je již dálniční známka nutná! 
  • Koordinace s opravou Pražského okruhu D0: Pro zajištění co nejplynulejšího provozu během rekonstrukce spolupracuje TSK s ŘSD a Ministerstvem dopravy. Souběh prací na Barrandovském mostě a Pražském okruhu byl pečlivě naplánován a dopravní modely potvrdily, že by neměl vést k výrazným komplikacím. Obě akce se však z hlediska objízdných tras navzájem nevylučují. Rekonstruovaná část Pražského okruhu není značenou objízdnou trasou.

Děkujeme za pochopení a spolupráci při rekonstrukci této důležité dopravní tepny.