Součástí celého projektu je oprava náplavkových zdí, plochy dolního nábřeží včetně předláždění komunikací, horní nábřežní zdi a podzemních prostor. Nechybí ani repase zábradlí na horním nábřeží a na sjízdných rampách, obnovení brodu pro koně, rekonstrukce limnigrafu a výstavba pacholat pro kotvení lodí. TSK neopomenula ani obnovu chodníků na horním nábřeží, kde se pokládá mozaiková dlažba a také se sázejí nové stromy. „Vzhledem k tomu, že Řašínovo nábřeží se nachází v Pražské památkové rezervaci, probíhají všechny práce pod bedlivým dohledem památkářů,“ zdůraznil Mrázek. „S památkáři konzultujeme například úpravy zábradlí, barevnost a druh kamenů, barvu spárování a další povrchové úpravy,“ dodal. Po dohodě s památkáři bylo zachováno historické zakřivení některých částí stavby či snížení dolní zdi u Výtoně.
Rašínovo nábřeží bylo vystaveno v letech 1904 až 1907. V minulém desetiletí se na něm začala výrazně projevovat každodenní dopravní zátěž, která ohrožovala stabilitu celého nábřeží. „Zejména dolní nábřežní zeď byla v některých místech rozvalena a docházelo tak zaplavování dolního nábřeží. Celý systém staveb také postupně podléhal erozi. Proto jsme přistoupili k tak rozsáhlé a náročné rekonstrukci,“ vysvětlil Mrázek.
Práce probíhaly nebo ještě probíhají v úseku od sjízdné rampy u Mánesa až po výjezd před Vyšehradským tunelem. Celková délka je 1391 metrů. Rekonstrukce byla rozdělena do čtyř etap.
I. etapa - Trojanova–Plavecká - ukončena 1998
II. etapa - Na Hrobci–Vyšehradský tunel - ukončena 2/2004
III. etapa - Plavecká–Trojická - ukončena 5/2005
IV. etapa - Trojanova–Mánes - plánované dokončení 6/2006